El padre de Máxima - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Annemarie Graaff - WaarBenJij.nu El padre de Máxima - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Annemarie Graaff - WaarBenJij.nu

El padre de Máxima

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

30 December 2012 | Uruguay, Montevideo

Nadat ik Frank had achtergelaten in BA ben ik naar La Barra vertrokken.

In de bus ontmoette ik Ana. Toen ik vertelde in welk hostel ik verbleef was ze zo aardig de busschauffeur te vragen te stoppen in de straat waar ik moest zijn, namelijk calle 9. T was een ietwat verlaten buurt toen ik uitstapte. Buiten bij een huis waren 2 mannen aan t werk. In m'n beste Spaans vroeg ik of op t einde van de weg een hostel lag. De vragende gezichten deden me twijfelen aan m'n Spaans én aan t hostel. Aldus werd de dame des huizes erbij gehaald. Een hostel op calle 9? Nee, dat zei haar niets. En nee, dit was ook niet La Barra. Wat bleek, de bus had me inderdaad op calle 9 afgezet, echter 2 dorpen te ver. Gelukkig was ze zo vriendelijk om me met haar auto af te zetten bij mijn hostel.

La Barra ligt naast Punta del Este. Dti is de plek waar veel beroemdheden naar toe gaan en een beetje in hun Ferrari rondcrusen. Hoewel, La Barra doet hier niet voor onder. Vandaag zat ik met m'n nieuwe Argentijnse vriendin Laura op t strand, komt er een dame naast ons zitten. In no time staan er 4 fotografen om ons heen. Bleek ze Argentijnse beroemdheid te zijn. Vroeg me al af wat al die fotografen op ´t strand en in het durp deden.

Het is een drukte van belang hier in t hostel zo tegen t einde van t jaar. Niet heel veel nationaliteiten, maar wel een Griek. Reist waarschijnlijk op z´n laatste credit. Momenteel deel ik mijn kamer met 3 Australische militairen die met verlof zijn. Ze waren zo vriendelijk om me onderdak te bieden aangezien het hostel vol zit en ik eigenlijk weg had gemoeten. Ze hebben genoeg drank opgeslagen om de rest van t jaar mee door te komen. Mijn Argentijnse vriendin vertelde me dat deze heren een nieuwjaarsticket hebben gekocht voor 800 dollar. Ik dacht ze vergist zich een nul. Maar nee hoor. Gevalletje teveel geld.

Nog geprobeerd om in m'n beste Spaans een gesprek te beginnen over de vader van onze eigen Máxima, dat t in Nederland zo een issue was dat hij in de regering van Jorge Videla had gediend en dit alles van niet geheel zuivere aard, maar nee, dat laatste zij haar niets, Jorge Videla een foute kerel ja, maar de vader van maxima?

Op naar een mooi nieuwjaarsfeestje morgenavond op ´t strand! Feliz ano neuvo.

  • 30 December 2012 - 23:09

    Hilde:

    Ola!

    Ik hoop dat die kerels (door de drank) niet veel snurken. Heb je oordoppen bij je? Fijne jaarwisseling!

    x Hilde

  • 30 December 2012 - 23:12

    Juliette Osse:

    Hi schatteke,

    Klinkt als heel goed voor mekaar, op het strand een beetje bivakkeren en met Kerst effetjes naar BA om een cocktail te drinken met Frank.
    O&N vieren op t strand dus, goed geregeld.
    Hier alles ok, morgen met Diergeneeskunde club O&N vieren ergens bij Deventer in de buurt.

    Geniet nog met volle teugen daar, vooral van t weer en tot over een dikke week, ga je nog proberen te facetimen, al wel een paar keer geprobeerd maar helaas,

    Maak er een mooi feessie van morgen en alvast een dikke zoen voor t nieuwe jaar,

    Juliette

  • 31 December 2012 - 07:41

    Caroline:

    Lieve Marie,

    Geniet van je jaarwisseling op het strand, bofkontje! Alvast een heerlijk, gelukkig en gezond 2013! Dikke zoen en tot snel,

    Caroline

  • 31 December 2012 - 13:20

    Martine:

    Lief zussie,

    Klinkt als een gezellige boel daar! kun je nog wat foto's posten van je roommates ;-)
    Benieuwd of het nog allemaal gelukt is met je planning richting watervallen.... hope so!
    Wij hier lekker aan het voorbereiden voor oud en nieuw; vanavond richting Karen en Maarten waar de rest van de bubs zich ook zal aansluiten. Eindelijk weer eens een oud & nieuw zonder mot (zei zij voorbarig): zin in!! Zussie, maak er een mooie knalfuif van vanavond dan drink ik een borrel op je.
    Hou van je zussie!! kussie....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Uruguay, Montevideo

Uruguay

Spaanse lessen volgen en op ontdekkingsreis door Uruguay

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2013

Las cataratas

30 December 2012

El padre de Máxima

26 December 2012

Buenos Aires

22 December 2012

Tango!

19 December 2012

´t zusje van Angelina Jolie
Annemarie

Een nieuwe taal leren, nieuwe mensen leren kennen, cultuur snuiven...mmmmm. Costa Rica here I come. Pura Vida!

Actief sinds 20 Juni 2009
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 31345

Voorgaande reizen:

08 December 2012 - 11 Januari 2013

Uruguay

25 November 2011 - 10 Januari 2012

Spaans leren in het land van Pura Vida

05 Juli 2009 - 24 Juli 2009

Mpumalanga Province, White River

01 April 2007 - 01 Juni 2007

Down under

Landen bezocht: